Wielu klientów zwraca się do nas z zapytaniem, jak wygląda audyt stron internetowych oraz sklepów w sieci pod pozycjonowanie. Taka analiza obejmuje jednakowo stronę merytoryczną witryny, jak i jej część stricte techniczną.
Pozwala ona na znalezienie słabych elementów, które mogą znacząco wpływać na to, jak dana strona czy sklep jest postrzegany przez wyszukiwarki oraz potencjalnych użytkowników co może przesądzać o popularności lub jej braku. W przypadku sklepów internetowych skupiamy się na płynności wyświetlania zarówno opisów produktów, jak i galerii zdjęć, ponieważ nic tak nie irytuje klientów, jak wolno ładujące się sklepy.
Ponadto ważne jest bezpieczeństwo zakupów, unikalność treści i użyteczność całości. Jeśli zaś chodzi o firmowe strony www, to należy skupić się na estetyce całości, płynności wyświetlania podstron, układzie treści oraz ich wartości merytorycznej. Teksty muszą być unikalne, odpowiednio nasycone słowami kluczowymi, które jednak należy stosować w bardzo naturalny sposób, gdyż w innym przypadku odniesiemy skutek odwrotny od zamierzonego i całość wyjdzie sztucznie.