Czasem dzieje się tak, że pomimo wyłożonych środków oraz szczerych chęci właścicieli coś na stronie internetowej lub w sklepie online nie działa, jak trzeba. Przekłada się to znacząco na ilość potencjalnych klientów i użytkowników.
W takiej sytuacji warto zlecić profesjonalny audyt strony internetowej. Najprościej mówiąc, pozwala on określić, co w witrynie należy poprawić, aby działała sprawniej i bardziej efektywnie. Analizuje się zarówno techniczną, jak i merytoryczną stronę portalu, ponieważ obie mają znaczący wpływ na odbiór przez użytkowników internetu. Bada się także szybkość ładowania poszczególnych części składowych serwisu i intuicyjność menu.
Ponadto bacznie przygląda się treściom zamieszczonym na stronie. Sprawdza się ich unikalność oraz naturalne nasycenie słowami kluczowymi. Przy okazji audytu warto zlecić także analizę słów kluczowych, gdyż odpowie nam ona na pytanie, na jakie frazy powinniśmy zwrócić szczególną uwagę w trakcie tworzenia tekstów lub zmiany tych istniejących. Wnioski z audytu pozwalają w znaczący sposób udoskonalić serwis i podnieść jego popularność w sieci.