Czy zdarza Ci się, że wchodzisz na swoją firmową skrzynkę mailową lub profil na portalu społecznościowym i Twoim oczom ukazuje się kilka, a nawet kilkanaście maili od jednego niecierpliwego Klienta?
Niestety, nie jesteś w tym sam. Dzisiejszy Klient chce być traktowany priorytetowo. Ogromna konkurencja sprawia, że może on skorzystać z usług innej firmy jeśli cokolwiek nie będzie mu odpowiadało. Coraz częściej Klienci pytają o usługi, ceny, możliwości zwrotu czy reklamacji, często nie zważając przy tym na porę dnia. Czy oznacza to, że jako przedsiębiorca powinieneś być do dyspozycji przez 24h/7? Nie!
Wystarczy, że jasno określisz godziny pracy, a poza nimi odpowiadać będzie za Ciebie autoresponder. Autoresponder to program lub opcja w programie służąca do automatycznego odpowiadania rozmówcy. Podczas próby kontaktu narzędzie automatycznie wysyła odpowiedź o ustalonej odgórnie (przez Ciebie) treści. Najczęściej spotykamy się z tą opcją w programach pocztowych oraz na Facebooku. Dzięki autoresponderowi możemy uspokoić Klienta, zapewnić go, że udzielimy odpowiedzi najszybciej jak to możliwe lub ewentualnie podać numer telefonu do kontaktu.