Dynamiczny rozwój sieci oraz zmieniające się zwyczaje odbiorców treści internetowych sprawiają, iż nieposiadanie mobilnej wersji swojej strony powoduje znaczący jej spadek w wynikach wyszukiwania a co za tym idzie, niższe zainteresowanie klientów.
Google stale modyfikuje swojej algorytmy, które odpowiadają za tworzenie rankingów stron, zgodnych z zapytaniami użytkowników. Nie jesteś w top 10? Nie masz szans na rozwój biznesu online. Dlaczego wersje mobilne stron są tak istotne?
Kluczowe są tutaj nawyki konsumentów. Coraz więcej z nas korzysta z sieci za pośrednictwem smartfonów. Najmłodsza generacja odbiorców traktuje zaś tę metodę jako główną. Dlatego też, jeżeli Twoja strona źle (czyli nieczytelnie) prezentuje się na ekranie tabletu czy smartfonu, to nie zachęci do pozostania na niej. Ponadto wiele osób szuka informacji na temat lokalnych usługodawców, korzystając z urządzeń mobilnych, które na bieżąco sczytują lokalizację i prowadzą do celu.
Mają kawiarnię czy prowadząc burgerownię, powinieneś być dostępny w wersji mobilnej i zachęcać klientów właściwie skomponowaną witryną, dostosowaną do różnych formatów. Najlepiej jeżeli znajduje się na niej odpowiedni przycisk ułatwiający bezpośredni kontakt telefoniczny, mailowy bądź opcja uproszczonego zakupu albo zamówienia produktów czy usług online.