Pojęcie “fanpage” znane jest zapewne każdemu użytkownikowi Facebooka. Mimo to często nie jest rozumiane jego docelowe wykorzystanie, a także funkcje i korzyści jakie za sobą niesie.
Fanpage, jak sama nazwa wskazuje stanowi profil dla wielbicieli konkretnej instytucji, organizacji, akcji społecznej, przedsiębiorstwa lub firmy. W ten sposób ułatwiony jest kontakt z klientami dotychczasowymi i potencjalnymi oraz informowanie o nowych produktach, ofertach lub wydarzeniach. Fanpage jest niejako wizytówką, która reklamuje, zachęca i informuje o działalności. Należy, więc na nim umieścić interesujące i zachęcające materiały, opis firmy, ofertę oraz informacje kontaktowe. Platforma ta umożliwia bardzo duży zasięg, ponieważ według statystyk na Facebooku jest ponad 6 mln użytkowników, z czego około 11 mln to Polacy.
Promowanie firmy jest tu korzystne, dzięki dużej szansie na dostęp do szerokiego grona potencjalnych klientów. Dodatkowo jest opłacalny, ponieważ przekłada się na możliwości reklamowe. Szeroki zasięg firmy umożliwia natomiast wzbudzenie przez nią większego zainteresowania. W wyniku czego podnosi się jej popularność oraz ma ona szansę na przekształcenie się w markę i na zyskanie pozytywnego wizerunku.