Frazy kluczowe to dość znane określenie dotyczące słów wpisywanych najczęściej przez użytkowników do wyszukiwarki Google, w celu znalezienia informacji, produktów lub usług. Chcąc podwyższyć ruch na stronie warto je znać i wplatać w teksty zawarte na witrynie.
Słowa kluczowe pod kątem pozycjonowania możemy podzielić na trzy typy. Pierwsze z nich to frazy brandowe. Chodzi tutaj o wpisywanie przez użytkownika do wyszukiwarki nazwy firmy. O ile nasze przedsiębiorstwo nie powiela nazwy innego to możemy być spokojni – pojawimy się w wynikach na pierwszym miejscu. Drugi typ fraz to ogólne słowa kluczowe. Co to oznacza? Są to frazy jedno- lub dwuwyrazowe, które potencjalnie są zainteresowani usługą lub produktem, ale nie posiadają jeszcze sprecyzowanych oczekiwań. Pozostają nam jeszcze słowa kluczowe long-tail (ang. długi ogon). Te frazy określane są mianem długich ponieważ składają się z większej ilości wyrazów niż dwa. Tacy Internauci mają już bardziej sprecyzowane potrzeby i oczekiwania. Pozycjonowanie na te frazy zwykle jest najbardziej efektywne ze względu na mniejszą konkurencję.