O tym czym jest Google AdWords pisaliśmy już na naszym blogu. Ta forma reklamy jest coraz popularniejsza wśród przedsiębiorców i nie chodzi tutaj wyłącznie o firmy o ogólnopolskim zasięgu. Reklamy w Google mogą skutecznie pomóc w promocji niewielkich, lokalnych biznesów.
Decydując się na płatną reklamę w Google możemy niezwykle precyzyjnie określić jej zasięg. Przedsiębiorca może ograniczyć się do konkretnego miasta, a nawet wybranych ulic. Istnieje dodatkowo możliwość wykluczenia z zaznaczonego obszaru konkretnych lokalizacji. Reklamy AdWords widoczne są nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale również na mapach Google. To znacznie zwiększa szansę, że klient trafi właśnie do promującej się firmy. Firma może szczegółowo ustalić harmonogram wyświetlania reklam, czyli czas kiedy ma być ona widoczna. Mogą to być przykładowo godziny otwarcia firmy. Klient zachęcony znalezioną reklamą może od razu sprawdzić dokładną lokalizację firmy na mapie. Specjalne rozszerzenie umożliwia również wyświetlenie w reklamie przycisku ,,zadzwoń”, po kliknięciu którego klient bezpośrednio połączy się z firmą. Opcja to dostępna jest tylko dla użytkowników smartfonów. Małe firmy z reguły nie dysponują nieograniczonymi środkami na reklamę. W Google AdWords budżet może być dowolny i można nim swobodnie zarządzać. Przedsiębiorca może w dowolnym momencie zwiększyć kampanię, ograniczyć jej zasięg czy zatrzymać ją całkowicie.