Internet daje nam możliwość odnalezienia informacji w zasadzie na każdy temat. Jest to baza, z której korzystamy coraz częściej, za to klasyczne encyklopedie czy książki coraz bardziej odchodzą na dalszy plan. Jednak mnogość stron internetowych zmusza do zawierania na nich jak najciekawszych treści lub przedstawienia ich w kreatywny sposób.
Doskonałym sposobem na przyciągnięcie uwagi internauty jest infografika, czyli wizualne przekazanie informacji. Przewaga ludzkiego wzroku nad pozostałymi zmysłami jest ogromna dlatego warto ją wykorzystać. Według naukowców blisko 50% ludzkich neuronów odpowiada za analizowanie obrazu dostarczanego do mózgu (dla kontrastu neurony odpowiadające za słuch to zaledwie 3%). Dostarczając internaucie ciekawą infografikę w znaczący sposób upraszczamy poruszany temat i ułatwiamy jego zrozumienie.
W tym celu możemy skonstruować wykres, diagram, mapę, tabelę, rysunek czy wypunktowania. Warto,aby infografika była przejrzysta, czytelna i nie zawierała zbędnych treści, a obiekty powinny różnić się kształtem, kolorem i wielkością. Ma służyć do uporządkowania wiadomości zawartych w artykule lub nakreślenia tematu. W mediach społecznościowych może stanowić też niezależną informację. Jest świetnym narzędziem marketingowym.