Dobrze skonstruowana reklama firmy zawiera w sobie wiele elementów a każdy z nich ma kluczowe znaczenie dla powodzenia całej kampanii.
Jeżeli już podejmiesz decyzję o stworzeniu nowej reklamy, to zastanów się na samym początku, czy ma ona odnosić się bezpośrednio do firmy, czy też promować jej produkt (co także powoduje utrwalenie się marki w świadomości klientów). Kolejny aspekt to grupa docelowa. Należy ją dość ściśle określić, by uzyskać maksymalnie dobry efekt podjętych działań. Przeanalizuj jakie działania reklamowe podejmuje konkurencja i skorzystaj z ich dobrych praktyk bądź postaraj się o całkowitą zmianę narracji, by jak najbardziej się wyróżnić. Po określeniu celów, należy stworzyć strategię, opartą na spójnym przekazie w różnych kanałach komunikacji.
Wyposaż reklamę w ideę, nadaj jej ciekawą formę, zwracającą uwagę konsumentów i wyraź w różnych postaciach (słownej, video, graficznej itp.). Na koniec należy poddać działania wnikliwej analizie, by móc ocenić skuteczność reklamy i udoskonalić jej najsłabsze strony.