Każdy kto choć raz przeglądał statystyki dotyczące swojej witryny za pośrednictwem Google Analytics spotkał się ze zmienną o nazwie ,,współczynnik odrzuceń”. Najprościej można powiedzieć, że jest to odsetek osób, które opuszczają witrynę zaledwie po kilku sekundach od wejścia na nią. Jak tego uniknąć?
Jeśli współczynnik odrzuceń sięga kilkudziesięciu procent to jest to powód do zmartwień. Przede wszystkim jest to informacja, że użytkownicy nie znajdują na stronie tego czego szukali. Ponadto może to przełożyć się negatywnie na pozycję naszej witryny w wyszukiwarce. Zmniejszyć współczynnik odrzuceń można przede wszystkim poprzez zmianę designu strony. Musi on być przejrzysty, intuicyjny, atrakcyjny i dostosowany do użytkowników urządzeń mobilnych. Warto dokładnie sprawdzić również tytuły i opisy podstron, które widoczne są w wynikach wyszukiwania pod kątem tego czy nie wprowadzają one użytkownika w błąd. Nikt nie lubi czekać, dlatego warto przyspieszyć czas ładowania się witryny. Może się bowiem zdarzyć, że powodem dużego wskaźnika odrzuceń jest właśnie zbyt wolno działająca witryna. Warto sprawdzić również dokładnie czy nawigacja na stronie, czyli menu jest czytelne i umożliwia szybkie odnalezienie potrzebnych informacji. Jeśli użytkownik nie widzi przycisków typu ,,przejdź dalej” czy ,,dodaj do koszyka” to najpewniej opuści stronę i raczej nigdy już na nią nie wróci. Warto więc jeszcze raz dokładnie sprawdzić jak wygląda nawigacja na naszej witrynie.