Strategi promocji opierająca się na treściach publikowanych na stronie internetowej nazywana jest fachowo content marketingiem. Zasada jest tutaj prosta. Im ciekawsze, bardziej interesujące i jakościowe treści, tym większa szansa na zainteresowanie klientów oraz … Google. Wyszukiwarka promuje bowiem te strony, które odznaczają się wysoką jakością publikowanych treści. Content marketing kojarzy się od razu z artykułami. Ale jakościowe treści, które przyciągną klientów można publikować również w inny sposób.
W jednym z wcześniejszych wpisów poruszaliśmy temat wielu korzyści, które płyną z publikowania na stronie infografik. Wszystkie te argumenty, jak najbardziej podtrzymujemy. Połączenie grafiki z tekstem gwarantuje, że przekaz ten zostanie zapamiętany przez nas w 90%. Żaden inny kanał komunikacji nie daje takich możliwości. Publikując infografiki na swojej stronie możemy być niemal pewni, że zwiększy się liczba odwiedzających ją gości, którzy są naszymi potencjalnymi klientami.Kolejnym dobrym pomysłem na przyciągnięcie uwagi internautów jest publikowanie autorskich artykułów i fachowych poradników. Sprzedajesz drzwi, okna, buty? Podziel się swoją wiedzą ze swoimi klientami. Wytłumacz, jak wytwarza się te produkty, co jest przy tym naprawdę ważne i doradź na co zwrócić uwagę przy ich wyborze. To oczywiście tylko niektóre z pomysłów. Publikując takie artykułu masz szansę zostania ekspertem w swojej branży i budowania wśród klientów prawdziwego fachowca, który zna się na tym co robi. Twoje wypowiedzi mogą zostać udostępnione w innych miejscach i tak nakręca się spirala marketingu. Ale treści na stronie to nie tylko teksty. Coraz większą rolę odgrywają filmy. Co na nich zamieścić. Pokaż klientom, jak wygląda Twoja działalność ,,od środka”. Materiały video to świetna okazja, żeby pokazać jak przebiega proces produkcji lub po prostu zwykła praca w Twojej firmie. Video może też przedstawiać prezentacje produktów lub być krótką reklamą. Dużym plusem jest fakt, iż materiały tego typu bardzo łatwo udostępniać w sieci.
Pomysłów jest zatem sporo. Dzięki odpowiedniemu marketingowi treści możesz urozmaicać komunikację z internautami oraz budować trwałe relacje. Ważne tylko, by nie ograniczać się tylko i wyłącznie do suchych treści. Stosując się do tych reguł z pewnością zdobędziesz wielu nowych oraz zatrzymasz starych klientów.