Kwestia tworzenia profesjonalnego brandu firmy w przestrzeni online staje się coraz bardziej aktualnym tematem. Konkurencja oraz określone upodobania użytkowników sieci, wymagają właściwej formy wyrazu.
Brand, czyli identyfikacja wizualna (w przypadku środowiska internetowego) składa się z domeny, logo firmy, nazwy firmy, szaty graficznej witryny czy sklepu a także treści, która będzie w pełni spójna ze wspomnianymi elementami. Intuicyjny układ treści to podstawa zatrzymania użytkownika na stronie, podobnie jak unikalne i co najważniejsze – w pełni wartościowe treści. Jednakże na dobre, pierwsze wrażenie, składa się przede wszystkim ogólny charakter witryny, który powinien natychmiast kojarzyć się z dana branżą.
Wypromowanie witryny w wynikach wyszukiwania także ma duże znaczenie ale jeżeli za pozycją nie będą szły poszukiwane przez internautów treści, to odbiór przekazu zostanie mocno zachwiany. Sytuacja taka zniechęca potencjalnych klientów, szczególnie w sytuacji, gdy witryna posiada amatorską grafikę, która lata świetności ma już dawno za sobą.