Internet na trwałe zmienił nasze nawyki w zakresie wyszukiwania informacji, komunikacji oraz zakupów. Nic więc dziwnego, że coraz więcej budżetów reklamowych przesuwanych jest z tradycyjnych mediów tj., telewizja, radio czy outdoor do internetu.
Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych stanowią dużą część działań reklamowych marek niezależnie od tego, czy zajmują się sprzedażą usług, czy produktów. Oczywistym jest jednak, że aby prowadzić skuteczne działania reklamowe w social mediach, należy posiadać stosowną ku temu wiedzę oraz doświadczenie. Wypalanie pieniędzy przeznaczonych na reklamę w mediach społecznościowych dla samego faktu posiadania reklamy jest, oględnie mówiąc pozbawione sensu.
Miejsce działań należy określić precyzyjnie na podstawie grupy docelowej, do której kierujemy nasze działania, a następnie przygotować dokładny plan z datami i celami, jakie zamierzamy osiągnąć. Zasadniczo, jeśli nie mamy doświadczenia w tego typu działaniach, to warto oddać je w ręce fachowców, którzy znają się na rzeczy. Wtedy mamy większą szansę na sukces.