Kiedy publikować wpisy w Social Mediach by trafiły do pożądanej grupy odbiorców i rzeczywiście zwróciły ich uwagę. Wszystko zależy od tego, jaka jest Twoja grupa docelowa a także z jakich kanałów komunikacji korzystasz.
By maksymalnie uskutecznić swoje działania, nie możesz opierać się na gotowych wzorcach, dających wskazówki co do najskuteczniejszych godzin publikacji. Konieczne jest samodzielne przeanalizowanie danych i określenie tzw. złotych godzin. Prześledź wyniki bazy danych, przy wyraźnym sprecyzowaniu grupy docelowej. Jeżeli poznasz schemat zachowań swoich odbiorców i ich rytm dnia, to będziesz mógł znacznie skuteczniej przebić się z komunikatem.
Weź pod uwagę typ urządzeń z jakich korzystają Twoi potencjalni czytelnicy oraz rodzaj przekazu – ustal taki, który najpełniej trafi w ich gusta. Informacje o krótkim charakterze mogą być zauważone podczas szybkiego przeglądania Instagramu w drodze do szkoły czy pracy a artykuły wymagające dłuższej lektury sprawdzą się w tzw. wolnych chwilach. Najlepszym sposobem na określenie skuteczności danej kampanii jest monitorowanie jej przebiegu i mierzenie reakcji.