Kolory otaczają nas z każdej strony. Ulubionymi otaczamy się na co dzień, choćby w przypadku ubrań lub dodatków. Dzisiaj poruszymy jednak temat kolorów w reklamie i marketingu, ponieważ ich rola ma niebagatelny wpływ na zainteresowanie Klientów.
Specjaliści są zgodni, że poszczególne barwy budzą w konsumentach konkretne emocje, a więc zasadne jest ich wykorzystanie podczas prowadzenia kampanii reklamowej. Przyjrzyjmy im się bliżej:
- zielony – kojarzy się ze spokojem, bezpieczeństwem, naturą i nadzieją. Używany zazwyczaj w firmach z branży spożywczej, bankowej, medycznej oraz innych działalnościach związanych z bezpieczeństwem człowieka,
- niebieski – kolor przywodzi na myśl wodę oraz niebo. W reklamie utożsamiany z mądrością, prawdą i stabilizacją, stąd jego wykorzystywanie głównie przez firmy zajmujące się ubezpieczeniami oraz innymi, którym zależy na zdobyciu zaufania Klienta,
- czarny – to przede wszystkim elegancja, ekskluzywność, przywództwo. Używany jest przez nas w ważnych momentach życia jako kolor oficjalny. Jeśli przedsiębiorca lub korporacja chce, aby ich produkt kojarzył się z wysokim standardem z pewnością użyje koloru czarnego,
- czerwony – barwa budzi skojarzenia związane z miłością, intensywnością, niebezpieczeństwem i energią. Jako tak intensywnego koloru zazwyczaj używa się go do wyróżniania haseł typu „promocja”. Wzrok automatycznie zwraca uwagę na tę barwę, a klient pobudzony jego intensywnością jest skłonniejszy do zakupu,
- żółty – kojarzymy go z ciepłem, latem, słońcem, radością i luzem. Nic więc dziwnego, że usługi turystyczne oraz produkty dla dzieci zazwyczaj promowane są z jego udziałem,
- pomarańczowy – barwa utożsamiana z determinacją, młodością, rozrywką, zabawą. Często wykorzystywana przez marki zajmujące się żywieniem – pomarańczowy odcień pobudza apetyt.