Konwersja jest określeniem oznaczającym wykonanie pewnego działania przez odbiorcę reklamy. Zachodzi ona w momencie kiedy potencjalny Klient odpowie na skierowaną do niego reklamę SEO lub wykona czynność istotną dla danego przedsiębiorstwa.Mogą być to działania różnego typu, jak choćby zapisanie się do Newslettera, dokonanie zakupu lub wypełnienie formularza rejestracyjnego. Jest to zależne od działalności firmy – przedsiębiorcy oferujący różnego typu usługi, mogą mieć inne oczekiwania względem użytkowników Internetu. Skoro wiemy już czym jest konwersja, wyjaśnić należy pojęcie jakim jest wskaźnik konwersji. Jest to liczba konwersji (działań) w przeliczeniu na liczbę wszystkich odwiedzin strony. Dzięki temu w łatwy sposób można przeanalizować efektywność witryny, podjętych działań reklamowych i sklepu. Mając takie dane można także szybko zareagować jeśli wyniki nie są zadowalające. Decydując się na kampanię Google AdWords czy pozycjonowanie strony można znacząco podnieść wskaźnik konwersji, co bezpośrednio przełoży się na zyski przedsiębiorstwa.