Oglądając program, film lub serial w telewizji każdy z nas spotyka się z informacją: “Audycja zawiera lokowanie produktu”. Co to tak naprawdę oznacza? Product placement (plasowanie produktu) znane w Polsce również jako lokowanie produktu to nic innego jak forma reklamy.
Niestety coraz bardziej agresywna. Chodzi tutaj o wpłynięcie na podświadomość odbiorcy, wzbudzenie pozytywnych emocji związanych z jakimś produktem, bez przekazywania bezpośredniej reklamy. Mamy go kojarzyć np. z naszym ulubionym bohaterem serialu, który codziennie podczas śniadania spożywa konkretny napój. To pozytywne skojarzenie ma nas przekonać do sięgnięcia po tę rzecz w czasie zakupów. Product placement błędnie łączony jest wyłącznie z telewizją lub kinem. Każdy z nas na pewno niejednokrotnie spotkał się z tą formą reklamy czytając książkę, przeglądając blogi, grając w gry komputerowe lub słuchając audycji radiowych.
Są one zdecydowanie bardziej subtelne dlatego mniej zauważalne. Widz może twierdzić, że takie formy na niego nie działają co pewnie nie do końca jest prawdą. Skoro reklamodawcy “lokują” to znaczy, że daje to pozytywny efekt.