W branży SEO pojęcie katalogowania stron jest znane doskonale każdemu, jednak przeciętnemu klientowi agencji marketingu internetowego mówi niewiele albo w ogóle nic. Dlatego dziś w kilku zdaniach przybliżamy na czym polega katalogowanie stron.
Katalogi to specjalne serwisy internetowe w których znaleźć można krótkie opisy oraz adresy stron internetowych. Istnieją zarówno katalogi ogólnotematyczne, jak i ograniczone do konkretnych branż. Powstały one jako miejsce, gdzie internauci mogli wyszukać interesujące ich strony. Obecnie służą do tego wyszukiwarki, np. Google, a katalogi stały się miejscem z którego można zdobyć cenny link pomagający w pozycjonowaniu naszej strony. Katalogowanie polega więc na dodawaniu wpisów na wybranych stronach. Jest to jeden z najtańszych, ale wciąż skutecznych sposobów na wypromowanie swojej witryny w wynikach wyszukiwarek. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ wyszukiwarki ustalają swój ranking m.in. na ilości linków prowadzących do strony. Jeśli dodamy wpis do 20 katalogów to zdobywamy dla witryny 20 odnośników. Jest jednak jedno zastrzeżenie. Liczy się tutaj jakość, a nie ilość. W oczach wyszukiwarki nie każdy katalog jest bowiem wartościowy. Dlatego należy bardzo starannie dobierać ich listę. Nie jest to zadanie łatwe, dlatego właśnie w kwestii katalogowania najlepiej zdać się na pomoc specjalistów specjalistów.