Jeśli chcesz, aby Twoja strona przynosiła efekty, była popularna i chętnie odwiedzana, powinieneś zapoznać się z kilkoma terminami. Są to narzędzia umożliwiające szybki pomiar i analizę działań marketingowych.
Dzięki nowoczesnym narzędziom możemy dowiedzieć się kto i kiedy odwiedza naszą witrynę oraz zweryfikujemy efekty prowadzonej przez nas kampanii, a to pozwoli opracować najlepszą strategię działania, wprowadzić zmiany i w efekcie zwiększyć ruch na naszej witrynie. Do najpopularniejszych narzędzi należy Google Analytics. Pokazuje ono dane dotyczące liczby odwiedzin oraz czasu jaki użytkownicy poświęcili na przeglądanie naszej strony. Podobne narzędzie to YouTube Analytics, które daje nam odpowiedź na pytania: do kogo i gdzie docierają nasze filmy promujące, jak długo została utrzymana uwaga oglądającego.
Nie należy pomijać również portali społecznościowych, bez których ciężko wyobrazić sobie działalność jakiejkolwiek znanej i cenionej marki. Najbardziej skutecznym narzędziem do pomiaru aktywności na profilu są statystyki Facebooka. Dzięki nim widzimy ilość polubieni, komentarzy, udostępnień, zasięg postów, skuteczność reklam, a także całościową aktywność na stronie.