Sklepy internetowe podobnie jak witryny powinny być pod stałą obsługą firmy, która profesjonalnie zajmie się ich obsługą w zakresie pozycjonowania. To, że na starcie stworzymy sklep online który jest przygotowany zgodnie z zasadami SEO, wcale nie znaczy, że nie musimy już nic więcej robić.
Należy sobie bowiem zdawać sprawę z faktu, że raz wypracowana pozycja w Google nigdy nie jest nam dana na zawsze. Jeśli zostawimy sklep internetowy i nie będziemy go udoskonalać, to stracimy naszą pozycję w najpopularniejszej wyszukiwarce świata, tak szybko, jak ją uzyskaliśmy. Działania związane z SEO to nie tylko stworzenie strony, która szybko się ładuje, jest przyjazna dla użytkowników i czytelna. Powinna także zawierać unikalne wartościowe dla odwiedzających treści, które nasycone są w sposób naturalny słowami lub frazami kluczowymi.
Aby dostarczać takich treści regularnie (co w praktyce dla Google oznacza, że strona się rozwija) najlepiej na stronie naszego sklepu internetowego utworzyć blog, w którym będziemy dzielić się z użytkownikami swoją wiedzą fachową, budując jednocześnie wizerunek eksperta.