Audyt internetowy pozwala określić techniczne i marketingowe przyczyny, dla których dana witryna nie działa w wystarczająco satysfakcjonujący sposób. Najczęściej wykonywany jest on dla sklepów internetowych, które chcą podnieść swoją konkurencyjność. Czy warto go wykonać?
Na czym polega audyt strony?
Najprościej rzecz ujmując, jest to analiza, która obejmuje zarówno techniczną jak i merytoryczną część witryny i pozwala określić jej najsłabsze elementy. Zależnie od tego, jakiego typu portal poddawany jest analizie SEO, charakter audytu może być inny. Najważniejsze jest to, by odpowiadał na pytanie, jak udoskonalić produkt i zwiększyć jego popularność w sieci.
Jak zyskają na tym programiści i webmasterzy?
Audyt SEO pokazuje, jakie błędy znajdują się kodzie i co najważniejsze czym skutkują (np. jak wpływają na odczytywanie witryny przez algorytmy wyszukiwarek). Kolejną, niezwykle ważną kwestią w obecnych czasach jest stopień przystosowania strony do formatów urządzeń mobilnych. Ich udział w przeglądaniu sieci stale i intensywnie rośnie, więc warto postarać się o stronę responsywną.
Czym różni się audyt sklepu internetowego od audytu portalu?
Wiele z czynności będzie miało charakter wspólny, jednakże w przypadku sklepu internetowego, kluczowe okażą się informacje z zakresu płynności wyświetlania się opisów i galerii, bezpieczeństwo zakupów (posiadanie odpowiednich certyfikatów SSL), unikalność opisów oraz intuicyjność układu poszczególnych działów. Tutaj warto uzupełnić audyt o analizę słów kluczowych oraz prześledzenie drogi użytkowników. Być może okaże się, że któryś z elementów, szczególnie zniechęca ich do sfinalizowania zakupów. Nie bez znaczenia jest także analiza konkurencji.
A jakie działania podejmuje się w przypadku stron firmowych?
Tutaj, oprócz sprawnie wyświetlających się podstron kluczowa jest estetyka, intuicyjny układ treści oraz odpowiednio wyeksponowana oferta. Rozkład elementów witryny, jej kolorystyka, układ podstron czy łatwo dostępne dane kontaktowe, to kwestie, nad którymi warto pochylić się szczególnie. Szczegółowo wykonany audyt konkurencji, będzie dawał dobry punkt odniesienia dla udoskonalenia witryny i wyróżnienia jej.
A co ze stronami, opartymi na systemie WordPress?
Analiza stron internetowych tego typu zawiera wspomniane powyżej elementy a jednocześnie skupia się na zoptymalizowaniu dodatków i ustawień, które pozwolą w pełni wykorzystać posiadany potencjał. Właściwie opisane grafiki czy odpowiednio skomponowane słowa kluczowe, będą dobrą wskazówką dla wyszukiwarek. Szybko ładująca się strona i unikalne treści, to aspekty, na które zwracają uwagę czytelnicy. Każda ze stron, powinna być dopracowana pod tymi dwoma kątami. Audyt strony internetowej to działanie wszechstronne, dające skuteczne wskazówki. Co najlepsze, może być przeprowadzony z dowolnego miejsca na ziemi. Nasza firma działa w Swarzędzu, a obsługuje klientów zarówno z Poznania jak i innych lokalizacji w całym kraju.
Które wskazówki przynoszą największe efekty?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Audyty stron internetowych zawsze muszą opierać się o połączenie kwestii technicznych i marketingowych. Jednakże ich charakter oraz stopień zaawansowania rozbudowy bywa tak zróżnicowany, iż konieczne jest indywidualne podejście do każdego ze zleceń. Biorąc pod uwagę nasze bogate doświadczenie, w zakresie zleceń, zarówno ze Swarzędza, Poznania jak i firm ogólnokrajowych, możemy powiedzieć jedynie, iż analiza strony www powinna być wykonana pod kątem priorytetów, wskazanych przez klienta.
A jeżeli klient nie wie czego chce?
Zgłaszający się do nas klienci, potrafią wyrazić swoje ogólne potrzeby, naszym zaś zadaniem jest takie skomponowanie działań, by wystosować trafną odpowiedź. Jeden audyt strony www będzie dotyczył zagadnień, związanych z jej lepszym wypozycjonowaniem, inny zaś skupi się na poprawieniu jakości przekazu i uatrakcyjnieniu jego formy. W Poznaniu i okolicach, przeprowadziliśmy już wiele tego typu analiz, które okazały się niezwykle pomocne.