Pozytywnie kojarzący się, wzbudzający zaufanie i co najważniejsze spójny wizerunek firmy, zwraca uwagę klientów. Zlecając nam branding firmowy, możesz znacząco podnieść swoją pozycję w branży i stać się liderem, którego poczynaniami będzie się inspirować konkurencja. Działamy nie tylko w Swarzędzu i okolicach Poznania, ale obsługujemy także klientów z całego kraju. Co warto wiedzieć o tworzeniu brandu?
Z jakich elementów powinna składać się identyfikacja wizualna firmy w Internecie?
Logo, nazwa, trafnie dobrana domena, określona szata graficzna strony oraz jej wartościowa treść, muszą mieć spójny charakter. Ponadto warto sięgnąć po narzędzia marketingowe, które pomogą ją wypromować. Wizualny aspekt witryny (niezależnie od tego, jaki posiada ona charakter) ma kluczowe znaczenie dla jej postrzegania przez klientów. Amatorskie szablony, źle dobrana kolorystyka, niedopracowane logo i brak intuicyjnego układu treści to najczęstsze zaniedbania w tym zakresie.
Od czego zacząć więc tworzenie brandu?
Jeżeli robimy to od podstaw, to warto utworzyć logo firmowe, które z jednej strony będzie czytelne, z drugiej atrakcyjne, a z trzeciej zaoferuje format, dający szerokie możliwości wykorzystania go (np. w stopce służbowego konta e-mail). Projektowanie logo firmy to odpowiedzialne zadanie, które będzie skutkowało późniejszym określeniem charakteru graficznego witryny, jej kolorystyki czy nawet układu treści. Dlatego tworzenie logo firmy warto zlecić profesjonalistom, mając na uwadze także to, iż często jest ono wykorzystywane do druku tradycyjnych materiałów reklamowych czy wizytówek.
Jakie aspekty obejmują jeszcze projekty graficzne?
Na stronie internetowej firmy można umieścić różnego typu grafiki. Jeżeli będą one tworzyły spójną całość z logo firmy i nawiązywały do ogólnej charakterystyki witryny, to stworzą wrażenie profesjonalizmu. Kolejna kwestia to marketing w mediach społecznościowych. Zdjęcia bądź grafiki, znajdujące się na profilach firmy, również powinny być objęte powyższymi zasadami. Tworząc strategię identyfikacji wizualnej firmy, nie wolno zapominać o potencjale, jaki tkwi w kampaniach reklamowych, które mogą mieć postać banerów. Dla przykładu, sklep z dietetycznymi produktami spożywczymi ze Swarzędza, chce promować się na lokalnym rynku. Może więc wykorzystać witryny, które są dedykowane dla mieszkańców pobliskiego Poznania i publikować na nich artykuły sponsorowane, w których umieszczone zostanie logo sklepu. Jeżeli będą wartościowe pod względem merytorycznym i zwrócą uwagę czytelników, to mimowolnie skłonią ich do zapamiętania logo. Gdy kolejny raz napotkają je w sieci, będą bardziej skłonni do zapoznania się z ofertą.
Logo jest naszą wizytówką. Jak je stworzyć?
Projektowanie logo to odpowiedzialne zadanie, które powinno zostać zlecone profesjonalistom. Każdy z kolorów ma swoje znaczenie i pulę skojarzeń. Podobnie wygląd kwestia znaków i symboli. Nasza firma specjalizuje się w kompleksowym tworzeniu logotypów, dla klientów z Poznania i okolic – zarówno tych, którzy chcą wejść dopiero na rynek, jak i podmiotów, planujących odświeżenie wizerunku. Oczywiście świadczymy usługi nie tylko w Poznaniu, ale i na terenie całego kraju, a nasze portfolio jest najlepszym przykładem jakości oferowanych logotypów.
Co jest trudniejsze – projektowanie logo od podstaw czy jego odświeżanie?
Tworzenie logo od podstaw stanowi wyzwanie ale jednocześnie daje praktycznie nieograniczone możliwości kreacji. Najtrudniejsze są projekty graficzne, które mają jedynie odświeżyć markę. Bazują bowiem na kojarzonym przez klienta motywie i wymagają dopasowania go do wizji grafika. Jeszcze jednym, mocnym wyzwaniem jest tworzenie logo dla firm, które mają problemy wizerunkowe i chcą naprawić kontakty z potencjalnymi klientami. Tutaj kwestia dopasowania grafiki ma szczególnie duże znaczenie. Jednakże z chęcią podejmujemy się takich zleceń, gdyż są inspirującym zadaniem, gwarantującym szerokie doświadczenie. W tej kwestii, żaden element nie może posiadać przypadkowej formy.