Prowadzisz firmę w Poznaniu? A może działasz w zupełnie innej części kraju i szukasz skutecznego sposobu na zaistnienie w sieci? Sięgnij po wsparcie profesjonalistów, od pozycjonowania stron www, a szybko i sprawnie rozwiniesz skrzydła. Posłuchaj rad z zakresu pozycjonowania i dowiedz się więcej na temat zasad promowania się w sieci.
Pojęcie pozycjonowania zna każdy z nas, ale czym ono tak naprawdę jest?
Pozycjonowanie stron internetowych to nic innego, jak ustawianie ich maksymalnie wysoko w wynikach wyszukiwania. Zasada jest prosta, im wyżej znajduje się dana witryna, tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś ją odwiedzi. Oczywiście jest to mocno skomplikowany proces, oparty na wielu czynnikach (algorytmy wyszukiwarek posługują się licznymi parametrami), ale zlecając pozycjonowanie specjalistom, można uzyskać naprawdę satysfakcjonujące efekty.
Jak to wygląda w praktyce?
Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych polega nie tylko na modyfikacji ich treści, układu i odpowiednim dostosowaniu do wymagań przeglądarek, ale także na tworzeniu odnośników na innych witrynach, które będą poprawiały pozycję danej strony. Wartościowe i unikalne teksty, dobrze nasycone słowami kluczowymi, będą odpowiednio silnym wskazaniem dla robotów wyszukiwarek. Warto zadbać także o takie szczegóły, jak umieszczenie witryny w katalogach, nawiązanie współpracy z innymi stronami, by polecać się nawzajem oraz właściwe opisanie elementów strony (pod kątem wyszukiwarek).
A jak pozycjonować stronę z dużą konkurencją?
Najbardziej ogólne słowa kluczowe, stanowią wyzwanie dla pozycjonerów. Warto więc zastanowić się, czy nie lepiej postawić na słowa kluczowe o większym stopniu dopasowania do treści. Prowadzisz warsztat samochodowy w Poznaniu? Możesz więc wykorzystać do jego pozycjonowania dokładniejsze słowa kluczowe (np. serwis samochodów Poznań Wilda, warsztat na Jeżycach czy mechanik Górczyn). W ten sposób trafisz znacznie mocniej do klientów lokalnych, a jednocześnie nie będziesz musiał się przedzierać przez liczną konkurencję.
Ale nie każdy prowadzi biznes lokalny.
Dlatego też, pozycjonowanie w Google powinno opierać się na właściwym odczytywaniu statystyk, wyszukiwania słów kluczowych, dla danej branży. Narzędzie to, pozwoli na maksymalnie pełne dopasowanie najczęstszych zapytań, wpisywanych do sieci z charakterystyką Twojej firmy. Tutaj jedna ważna uwaga. Pozycjonowanie stron www, każdorazowo powinno opierać się na rzeczywistym dopasowaniu. Jeżeli okaże się, że klient poszukujący kwiaciarni w Swarzędzu, trafi w wynikach wyszukiwania na kwiaciarnię w Poznaniu, to może zirytować się nierzetelną odpowiedzią na zapytanie.
Czego więc powinno dotyczyć pozycjonowanie?
Na ten złożony proces, składa się kilka głównych zadań. Należą do nich: optymalizacja kodu HTML strony (by był prawidłowo odczytywany przez przeglądarki), przygotowanie nowych treści (wartościowych, nasyconych słowami kluczowymi oraz unikalnych) i usprawnienie wyświetlania poszczególnych elementów strony oraz ich odpowiednie ułożenie w strukturze witryny. Duże znaczenie ma także przygotowanie wersji na urządzenia mobilne. Ilość wyświetleń, spowodowanych rzeczywistym zainteresowaniem użytkowników, będzie jasnym sygnałem dla przeglądarki, iż dana witryna cieszy się popularnością i warto ją pokazywać na wysokiej pozycji w wynikach. Działaniem wspomagającym pozycjonowanie w Google jest także tworzenie sieci połączeń między stronami (linków), które dają wyszukiwarce sygnał, o wysokiej wartości witryny.
Rozumiem, że to proces ciągły, wymagający stałego udowadniania wartości strony?
Tak, raz uzyskana pozycja, nie jest nam dana na zawsze – konkurencja także dba o wysoki poziom promocji swoich witryn. Pozycjonowanie stron wymaga stałego zaangażowania i elastycznego podejścia do nadchodzących trendów. Jeżeli chcesz mieć pewność osiągniętego wyniku, to zleć naszej firmie kompleksową obsługę z zakresu pozycjonowania.