Instagram i hasztag to pojęcia nierozerwalnie z sobą połączone. Doskonale znają je nie tylko młodzi ludzie, ale i osoby w każdy wieku.
Zaczynając jednak od początku – Instagram jest aplikacją umożliwiającą udostępnianie zdjęć, filmików oraz różnorodnych treści. Pojawiają się one na tablicy osób, które zdecydują się nas obserwować. Co jednak jeśli pragniemy dotrzeć do większego grona odbiorców, zdobyć więcej „followersów” i polubień postów? Wtedy z pomocą przychodzi hasztag.
Hasztag jest to w pewien sposób otagowanie zdjęcia. Jego konstrukcja wygląda tak, że po symbolu #, bez użycia spacji, wprowadzamy słowo, emotikonkę lub całe wyrażenie. Po co? Dlatego, że pełni ona formę znacznika, dzięki któremu nasz post może być obejrzany przez każdą osobę interesującą się tym hasztagiem, niezależnie od miejsca w którym się znajduje.
Oczywiście to narzędzie nie musi być wykorzystywane jedynie w celach uzyskania większej ilości serduszek, ale również być sposobem na biznes (w sieci coraz częściej pojawia się nawet określenie „instabiznes”). Ze względu na ogromną liczbę użytkowników oraz rosnącą popularność serwisu, aplikacja stała się przedmiotem zainteresowania wśród osób i firm chcących wypromować swój wizerunek bądź markę. Obecnie hasztagi to skuteczne narzędzia marketingowe, a im jest ich więcej pod postem, tym większy ma on zasięg i możliwość odniesienia sukcesu w sieci.