Wielu użytkowników wyszukiwarki Google skupia się tylko na działaniach w wynikach organicznych, całkowicie zapominając o Google Maps. Struktura wyświetlania wyników na poszczególne słowa kluczowe wygląda następująco: kilka reklam AdWords, wyniki organiczne i wyniki Google Maps.
Pozycjonowanie w Google Maps ma podobny efekt, co pozycjonowanie strony w wynikach organicznych (oczywiście chodzi o wyniki lokalne). Warto więc, poświecić trochę czasu na uzupełnienie firmowej mapy w Google i poprawić swoją pozycję w wynikach lokalnych. Podstawą jest prawidłowe i całkowite uzupełnienie wizytówki w Google Maps. Logo, optymalizacja wizytówki, wpisanie tytułu, w którym powinna znaleźć się nazwa firmy oraz główne słowo kluczowe.
Uzupełnienie dokładnego adresu, godzin otwarcia i podanie danych kontaktowych, przy czym jako pierwszy powinien zostać podany numer stacjonarny, bo to on określa lokalizację na podstawie prefiksu kierunkowego. Należy także uzupełnić informacje o firmie oraz podać tematykę prowadzonej działalności, wplatając w treść lokalne słowa kluczowe, na których nam zależy. Posiadając już uzupełnioną wizytówkę w Google Maps, należy zadbać o opinie, ponieważ to one podnoszą wiarygodność wśród klientów i w Google.