Dla niektórych może być to zaskoczeniem, ale ponad 60% wszystkich treści dostępnych w Internecie stanowią zdjęcia. Jest to ogromny potencjał, który można wykorzystać w procesie pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania. Wystarczy tylko ich właściwa optymalizacja. Dziś prezentujemy kilka podstawowych informacji i praktycznych porad.
Co zrobić, by zdjęcia pomogły w pozycjonowaniu naszej strony? Przede wszystkim należy je prawidłowo opisać. W tym celu najlepiej używać fraz i słów kluczowych oddzielonych myślnikiem. Przykładowo zdjęcie sklepu z kosmetykami z Poznania można opisać w następujący sposób: ,,kosmetyki-sklep-poznan”. Najlepiej zacząć od słowa, które jest dla nas najważniejsze. Warto zwrócić również uwagę na rozmiar zdjęcia. Musi ono być odpowiednio zmniejszone, ponieważ w przeciwnym razie nasza strona będzie się wolno wczytywała. Google wyżej ceni strony, których czas ładowania się jest krótszy. Warto więc przed wrzuceniem zdjęć na stronę skorzystać z wielu dostępnych online narzędzi i odpowiednio przygotować zdjęcie. Nie zapominajmy również o dodaniu alternatywnego opisu pod każdym zdjęciem. To przede wszystkim istotne z punktu widzenia osób niewidomych. Dodatkowo roboty Google dzięki opisowi wiedzą, co jest na zdjęciach i mogą je wyświetlać w wynikach wyszukiwania.