Social media szturmem wdarły się w nasz mocno uporządkowany świat i wszystko wskazuje na to, że pozostaną w nim na długo. Mało kto wyobraża sobie życie bez Facebooka, Instagrama czy Twittera.
Duża popularność social mediów oraz ich mocno bezpośredni charakter sprawia, że jest to doskonałe miejsce dla firm, które chcą prowadzić bezpośredni dialog ze swoimi klientami. Jednak prowadzenie kanałów społecznościowych jest sprawą niezwykle złożoną i naprawdę nie wystarczy od czasu do czasu wrzucić zdjęcia z kotkiem, aby osiągnąć założone cele. Działania marketingowe w social mediach wymagają posiadania odpowiedniej wiedzy oraz doświadczenia.
Dlatego też ich prowadzenie warto powierzyć fachowcom. Szczególnie że tylko taka osoba będzie znała dokładnie mechanizmy, jakimi rządzą się poszczególne kanały social mediów i jakie obowiązują w nich pisane oraz niepisane zasady. Ma to tym większe znaczenie, że czasem nie znając np. aktualnych regulaminów portali społecznościowych, możemy nieświadomie doprowadzić do likwidacji naszego firmowego konta na nich prowadzonego.