Kampanie prowadzone w mediach społecznościowych coraz częściej wypierają inne znacznie mniej efektywne formaty reklamowe. Jednakże, aby kampania tego typu działała właściwie, trzeba ją przygotować zgodnie z obowiązującymi zasadami.
Przede wszystkim należy się dowiedzieć, gdzie jest nasz klient, ponieważ może się okazać, że prowadzenie kampanii w wielu miejscach internetu nie ma zwyczajnie sensu, Każdy portal społecznościowy rządzi się swoimi prawami w dziedzinie reklamy. Jeśli więc wybierzemy, z których portali chcemy korzystać, należy zapoznać się z zasadami umieszczania na nich treści reklamowych. Kampanię reklamową należy skrupulatnie zaplanować, wyznaczyć sobie cele i umieścić je w harmonogramie wraz z odpowiednimi datami.
To wszystko pochłania czas, a i nie mając odpowiedniego zasobu wiedzy nietrudno o błąd i utopienie pieniędzy. Jeśli więc z jakichś względów nie czujemy się dobrze w tej sprawie i nie mamy czasu go zgłębić, to warto powierzyć przygotowanie działań reklamowych w mediach społecznościowych wyspecjalizowanej agencji, która zna się na rzeczy i zrobi to w pełni profesjonalnie.