Każda firma działająca obecnie na rynku powinna zdawać sobie sprawę z tego, że jej wizerunek ma bezpośredni wpływ na jej pozycję.
Dzięki nowoczesnym technologiom i kreatywności podjętych działań, strategia budowania wizerunku może być unikalna. Warto jednak pamiętać, że kluczowa jest tutaj konsekwencja w działaniu. Aby przedsiębiorstwo spójnie prezentowało się na rynku konieczna jest wyróżniająca się strategia wizerunkowa połączona z działaniami handlowymi oraz marketingowymi. Wszystkie te elementy muszą iść ze sobą w parze. Czasem jednak firma potrzebuje zabiegu jakim jest rebranding. Dzieje się to zazwyczaj wtedy, kiedy działalność marki zostaje zmieniona lub poszerzona. Warto wiedzieć, że także fakt wchodzenia na nowe rynki, próba dotarcia do nowych klientów czy zmiana kanałów dystrybucji wymaga rebrandingu firmowego. Co to właściwie znaczy? Chodzi o to, aby poprzez różne zabiegi, odświeżyć markę, nadać jej nowych cech, wyeksponować zalety lub zwrócić uwagę na zmiany, jakie zaszły w przedsiębiorstwie.