Internet jest potężnym narzędziem reklamowym, a każda firma chcąca liczyć się na rynku powinna zadbać, aby trafiała ona do jak największego grona odbiorców.
Oczywiście sposobów reklamowania przedsiębiorstwa jest bardzo dużo, ale szczególnie należy skupić się na tych, które uznawane są za najskuteczniejsze. Prym w tej dziedzinie wiedzie reklama kontekstowa, Google Ads. Kampania ta polecana jest przede wszystkim stronom lub sklepom internetowym, którym zależy na błyskawicznym zwiększeniu ilości odsłon. Polega ona na wyświetlaniu linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google oraz na stronach, które współpracują z Google AdSense. Reklamy kontekstowe mogą być wyświetlane w formie baneru lub wideo. Równie skuteczną reklamą w internecie jest pozycjonowanie strony internetowej.
Celem optymalizacji SEO jest trafienie witryny lub sklepu internetowego na jak najwyższe miejsce w wyszukiwarce wśród tradycyjnych, czyli niesponsorowanych linków. Skutkuje to oczywiście większą ilością odsłon i prawdopodobieństwem zakupienia usługi lub przedmiotu. Warto wspomnieć, że skuteczne pozycjonowanie wymaga praktyki oraz dużego doświadczenia.