Pozycjonowanie stron www oraz sklepów online może być prowadzone zarówno na poziomie globalnym (cały świat czy konkretny kraj), jak i na poziomie lokalnym. Pozbawione sensu jest bowiem prowadzenie szeroko zakrojonych działań, jeśli przedsiębiorstwo działa tylko na określonym terenie.
To wyrzucanie pieniędzy w przysłowiowe błoto i nie należy tego robić. Każdorazowo należy zakres pozycjonowania dopasować, do tego, czego potrzebuje dany klient. Pozycjonowanie jest procesem, na który składa się wiele różnorodnych działań, które muszą być powtarzane regularnie, ponieważ tylko wtedy przyniosą oczekiwane efekty. Każdorazowo zacząć trzeba od audytu strony www, by określić, jakie jej elementy mogą uniemożliwiać pozycjonowanie lub w znaczący sposób je utrudniać.
Audyt odpowie nam na pytanie, jakie modyfikacje w tekstach oraz układzie strony należy wykonać, aby maksymalnie ułatwić późniejsze działania pozycjonerskie. Wydawać by się mogło, że pozycjonowanie lokalne jest prostsze, ponieważ konkurencja jest mniejsza, jednakże nie zawsze tak jest i należy o tym pamiętać, zlecając te działania profesjonalistom.