Tworzenie systemów CRM ma kluczowe znaczenie dla budowania odpowiedniej i co najważniejsze, skutecznej strategii kontaktu z klientem. Wyobraź sobie, jak duży potencjał tkwi w posiadaniu jednolitej bazy z możliwością szybkiego kontaktu z pożądaną grupą potencjalnych klientów, którzy już kiedyś wyrazili zainteresowanie ofertą Twojej firmy.
Jednocześnie, system CRM jest niezastąpiony przy sprawdzaniu historii zamówień czy szybkim imporcie/eksporcie danych do programu Excel. Jak więc widać, CRM to nie tylko rozbudowana baza danych ale także przydatne narzędzie do planowania kolejnych kampanii, szeroko rozumianej obsługi klienta czy też kontrolowania rezultatów i formowania nowych strategii. Jednymi z ulubionych narzędzi, wykorzystywanym w tym systemie, są dokumenty współdzielone (zarówno pliki jak i kalendarze), które znacząco ułatwiają optymalizację pracy, usprawniają proces komunikacji pomiędzy poszczególnymi pracownikami/działami przedsiębiorstwa a także pozwalają znacznie efektywniej nadzorować działania zespołu.