Google AdWords to najprościej rzecz ujmując system reklamowy udostępniany przez najpopularniejszą wyszukiwarkę świata, który daje możliwość umieszczenia płatnych linków w konkretnie zdefiniowanych wynikach wyszukiwania.
Klienci cenią sobie kampanie reklamowe realizowane przy pomocy tego systemu, ponieważ pozwalają one na znaczny zwrot z inwestycji w postaci napływu nowych klientów. Dzięki AdWords możemy wypromować swoją stronę internetową czy sklep bez konieczności pozycjonowania organicznego, które jest znacznie bardziej czasochłonne. Internauci, którzy poszukują konkretnych informacji, bardzo często otwierają pierwsze trzy wyniki, jakie pojawią się w Google.
I to są właśnie miejsca na przeprowadzenie kampanii z użyciem AdWords. Szacunki pokazują, że stanowią one aż 30% wszystkich kampanii reklamowych, jakie w ogóle pojawiają się w internecie. Dzieje się tak dlatego, że klienci już dawno zrozumieli jak, duży potencjał tkwi w wyszukiwarce Google, bez której praktycznie nikt z nas nie wyobraża sobie codziennego wyszukiwania interesujących nas informacji na temat produktów, usług oraz firm.