Ze względu na powszechny dostęp do Internetu oraz dużą liczbę urządzeń z których korzystamy podczas przeglądania stron coraz większa liczba witryn określana jest terminem ,,responsywne”. Co to dokładnie oznacza i jakie są zalety tego rodzaju stron?
Responsywność to termin zaczerpnięty od ang. Responsive Web Design. Najprościej można powiedzieć, że jest to sposób zakodowania strony, dzięki któremu wygląd oraz układ witryny będzie się w sposób automatyczny dostosowywał do ekranu urządzenia. Jeśli strona jest responsywna to nie ma znaczenia czy przeglądamy ją na telefonie, tablecie czy czytniku e-booków. Na każdym z tych urządzeń będzie tak samo funkcjonalna i przejrzysta. Dostępność strony na wielu urządzeniach to oczywiście główna zaleta. A jakie są pozostałe korzyści? Mamy szansę na dotarcie ze swoją stroną do większej ilości osób. Poza tym stworzenie strony responsywnej jest rozwiązaniem tańszym niż tworzenie dwóch osobnych wersji witryny: stacjonarnej oraz mobilnej. Witryna responsywna jest atrakcyjniejsza dla wyszukiwarek internetowych i przez to ma pozytywny wpływ na pozycjonowanie. Poza tym strona responsywna to prestiż, świadectwo nowoczesności firmy oraz ukłon w stronę mobilnych użytkowników Internetu.